TK

Cross Road Bon Jovi
Always - Bon Jovi

Chaos(K24) – CH7-3(下)已放在子博客

密码没变,这几天的小行程中,有了一些新的想法,改了一些内容,最后还是觉得BonJovi的Always这首曲子比较适合Ch7-3(下)里面提到的Mats。特別要说的是,这首曲子在一开始提到了This Romeo is bleeding(罗密欧在滴血),这让我想起了我刚开始接触胡花CP的时候,很多GN们都把他们两形容成胡密欧与赫丽叶,给我一种熟悉的感觉。

 

对于这次的歌曲分享,特別唠叨不是没有原因的。

一直很喜欢摇滚带点抒情(or抒情带点摇滚)的音乐, Bon Jovi的Cross Road这张就带有这样的味道。这是很久以前的一张专辑,很多在Lofter上的GN们应该都还没出生,可是这张专辑却是很难得一张我每首都喜欢的专辑,有机会的话,可以考虑买来做纪念。

 

Always 永远/永恒 

This Romeo is bleeding

罗密欧在滴血

But you can't see his blood

但妳看不到他的血

It's nothing but some feelings

只是一些感觉

That this old dog kicked up

被这只老狗唤起

It's been raining since you left me

妳离开我之后就一直下着雨

Now I'm drowning in the flood

我现在快要被雨淹没

You see I've always been a fighter

你知道我曾经是个战士

But without you, I give up

但没有了妳,我选择放弃

 

Now I can't sing a love song

现在我无法把情歌唱的那么动听

Like the way its meant to be

像从前一样

Well, I guess I'm not that good anymore

好吧,我想我已经不再那么完美了

But baby, thats just me

但亲爱的,这就是我

 

*And I will love you, baby - always

我会爱妳,宝贝-直到永远

And I'll be there, forever and a day -always

我会在妳的身边,比永远还多一天

I'll be there till the stars don't shine

我会在妳身边直到星星不再闪耀

Till the heavens burst and the words don'trhyme

直到天塌下来,直到每句话不再动听

I know when I die, you'll be on my mind

我知道当我死去时,妳会在永远我心中

And I love you - always

我会爱着妳-永远爱着妳

 

Now your pictures that you left behind

现在妳所留下的照片

Are just memories of a different life

只是另一个人生的回忆

Some that made us laugh, some that made uscry

有些让我们欢笑,有些让我们哭泣

One that made you have to say goodbye

其中之ㄧ让妳必须离我而去

What I'd give to run my fingers throughyour hair

我该如何才能再抚摸妳的秀发

Touch your lips, to hold you near

再触碰妳的唇,把妳抱的更紧

When you say your prayers, try tounderstand

当妳祈祷时,试着去了解

I've made mistakes, I'm just a man

我曾犯过ㄧ个错误,而我只是一个凡人

 

When he holds you close, when he pulls younear

当他抱紧妳,当他拉近妳

When he says the words you've been needingto hear

当他说出妳曾经想听的话

I wish I was him, that those words weremine

我希望我是他,这些话是我能说的

To say to you till the end of time

告诉你我会陪妳直到时间的尽头

 

And I will love you, baby - always

我会爱着妳-直到永远

And I'll be there, forever and a day -always

我会陪在你身边,比永远还多一天

 

If you told me to cry for you, I could

如果妳要我为你而哭,我可以

If you told me to die for you, I would

如果妳要我为你而死,我愿意

Take a look at my face

看着我

There's no price I won't pay

我愿为妳付出一切

To say these words to you

只为了对妳说这些话

 

Well, there ain't no luck in this loadeddice

好吧!灌过铅的骰子不会带来任何运气

But baby if you give me just one more try

但假如妳再给我一次机会

We can pack up our old dreams and our oldlives

我们可以找回以前的梦和从前的生活

We'll find a place where the sun stillshines (*)

我们会找到一个阳光依然灿烂的地方

评论
热度(3)
© TK | Powered by LOFTER