TK

Image of Devotion Devotion
My Prayer - Devotion

Chaos(K24) 

Ch7.Voi Che Sapete che cosa è amor

你们可知道爱情的烦恼(爱情为何物)

7-2 猜猜是哪对CP吧 ??????? - My Prayer-sing by the group of 「Devotion」

还记Chaos(K24)的Ch3中我曾经提到过一个暗示吗?我把我很大爱的一本书「傲慢与偏见」(Pride and Prejudice)中女主角的家园葛鲁姆布里吉庄园(GroombridgePlace)设定为某CP互动中的一个很重要的场景;也因为太过於大爱这本书的关系,把男主角那位势利眼姨妈住的伯富丽庄园(Burghley House)设定为Per Mertesacker购置的豪宅。

到底对于这本书的喜爱程度有多严重呢?除了每年都一定要重新阅读一次中文版跟英文版的内容之外,还会把英国BBC拍成的六段小影集播放一次。特別是刚到美国居住的日子里,这本书是我和很多一起学英文的朋友们分享的书籍。

也因为如此,在Chaos(K24)中,面对设定我大爱的两对CP时,我犹豫了很久,才终于决定由哪一对CP情节设定的梗与内容灵感来自这本书。

那么有看Chaos(K24)的你们从过去的几章内容中,有猜到我是设定哪一对CP了吗?再做最后一次的暗示啰~

在音乐歌曲的分享中,也是BBC拍摄「傲慢与偏见」(Pride and Prejudice)的小影集中,男主角晚上回忆起白天女主角唱莫札特的「Voi Che Sapete checosa è amor」这首曲子的深情模样是我最爱的桥段之一。

好啦~再猜不出来是哪对CP,我也没法子了…真的暗示的很明显啰^______________^ 

最后就是,既然是我大爱的书与大爱的CP所结合的心血与脑洞,有私心的我自然不想把这对CP写的像十字兔那样,连我自己都深深觉得对小兔子太过残忍的情节,所以很夸张的写了好几个版本的情节。

我需要再想想我到底想要放的是哪一个版本,所以如果明天没放文那就是跨年夜或耶诞节时才会放文了,就请原谅我的私心吧><”

今天先分享我在这对CP的故事中所设定的曲子,也是很好听又很少「男」情怀的一首曲子,特別适合夜深人静的时候聆听,还有…等待爱情的时候聆听…^^

My Prayer-sing by the group of 「Devotion 

Dear god, 

敬爱的神,

I know that she’s out there...the one I’msupposed to share my whole life with. 

她,那个我想要与她共度一生的人,虽然不在这里...... 

And in time...you’ll show her to me. 

但是我相信,某个时候,你将会让我见到她

Will you take care of her, comfort her, andprotect her...until that day we meet. 

能不能好好照顾她,让她过得舒适,还要佑护她......直到我们见面的那一天

And let her know...my heart...is beatingwith hers

还有,让她知道......我的心......为她存在

In a dream I hold you close embracing youwith my hands you gazed at me with eyes full of love and made me understand

在梦里我常常梦到你,拥抱你,我看到了,你用充满爱意的眼神凝视我

That I was meant to share it with you myheart my mind my soul Then I open my eyes and all I see reality shows I’m alone

我真的愿意全心全意的和你分享一切,然而当我睁开眼睛,看到的却是我还是孤单一人

But I know someday that you’ll be by myside cause I know god’s just waiting till the time is right

但我知道总有一天你会出现在我身边,因为上帝正在安排这个对的时间

God will you keep her safe from thethunderstorm When the day’s cold will you keep her warm When the darkness fallswill you please shine her the way

上帝你能不能让她平安,远离风暴;当天气寒冷,你能不能让她温暖

God will you let her know that I love herso When there’s no one there that she’s not alone Just close her eyes and lether know My heart is beating with hers

上帝你能不能让她知道我如此爱她;让她知道即使世界上没有其他人,她也不会孤单;让她知道只要她闭上眼睛,她就会知道我的心为她存在

So I prayed until that day (prayed untilthat day) When our hearts will beat as one (when our hearts will beat as one) Iwill wait so patiently (patiently) For that day to come (for that day to come) 

我祈祷那天能出现,我们感受到彼此的心在同时跳动。我会一直耐心的等待,只为这一天的来临Iknow someday that you’ll be by my side Cause I know god’s just waiting till the time is right

我知道总有一天你会出现在我身边,因为上帝正在安排这个对的时间

God will you keep her safe from thethunderstorm When the day’s cold will you keep her warm When the darkness fallswill you please shine her the way (shine he the way) 

上帝你能不能让她平安,远离风暴;当天气寒冷,你能不能让她温暖

God will you let her know that I love herso When there’s no one there that she’s’ not alone Just close her eyes and lether know my heart is beating with hers

上帝你能不能让她知道我如此爱她;让她知道即使世界上没有其他人,她也不会孤单;让她知道只要她闭上眼睛,她就会知道我的心为她存在

Is beating with hers (ooo) my heart isbeating with hers (oooo) It’s beating with hers

我的心只为她存在,一直为她存在...

评论
热度(5)
© TK | Powered by LOFTER